cognició

16/01/2023
Alumnes a l'entrada d'un institut de Tarragona.
Alumnes a l'entrada d'un institut de Tarragona. | Josep M. Llauradó
per Neus Frigolé i Eva Tresserras
Les classes de llengua estrangera segueixen sent majoritàriament espais monolingües | No és habitual teixir ponts entre llengües a l'aula
16/06/2020
Els infants amb millor capacitat per regular l'atenció es desenvolupen millor en l'escola i en la vida.
Els infants amb millor capacitat per regular l'atenció es desenvolupen millor en l'escola i en la vida. | ElisaRiva/Canva.
per Anna Forés i David Bueno
En moltes ocasions, tant el docent com l'estudiant creuen que un argument ben esbossat consolidarà sense dificultats | Molts cops, només és una il·lusió: una cosa és l'assimilació del coneixement 'per se' i una altra l'assimilació per poder-lo expressar
03/06/2020
Imatge per ressonància magnètica d'un cervell.
Imatge per ressonància magnètica d'un cervell. | Freepik.
per Gerard Martí
Malgrat les grans quantitats de diners invertits en investigació, encara s'està lluny guanyar la batalla contra la malaltia | Les noves tecnologies poden suposar un salt qualitatiu en la recerca, alhora que poden facilitar la vida de cuidadors i familiars
23/12/2019
Doris Sommer, catedràtica de Llengües Romàniques i d'Estudis Africans i Afroamericans.
Doris Sommer, catedràtica de Llengües Romàniques i d'Estudis Africans i Afroamericans. | Cedida.
per Marta Rovira i Marc Alcalà
La fundadora i directora de l'ONG Cultural Agents ha desenvolupat el programa 'Pre-Texts', en el qual l'aprenentatge intel·lectual i el sòcio-emocional van de bracet
Pàgina 1 de 1
Logotip de pensemcat
Cap de redacció: Bernat Ferrer
Cap de disseny i comunicació: Carme Garcia Fabón
Publicitat: publicitat@pensem.cat

Membres del Consell Editorial

Una iniciativa de: Logotip de la Fundació Congrés de Cultura Catalana
Segueix-nos a:
Cerca a Pensem:

Butlletí

 

Llicència: CC BY-NC-ND
ISSN: 2696-306X

 

Amb la col·laboració de: Logotip de la Generalitat de Catalunya - Departament de la Presidència